Menu
De TMA Talentenscan is voor ons het startpunt. De Talentenscan dient veel doelen, geeft inzicht vanuit verschillende invalshoeken, laat mensen accelereren en geeft veel energie. Kortom: gemotiveerde medewerkers.
” De TMA Talentenscan is voor ons het startpunt. De Talentenscan dient veel doelen, geeft inzicht vanuit verschillende invalshoeken, laat mensen accelereren en geeft veel energie. Kortom: gemotiveerde medewerkers.”
“De medewerker is hét fundament van de organisatie. Om ervoor te zorgen dat het individu en de teams zich blijvend ontwikkelen, focust NetDialog zich op gericht talentmanagement.”
Naar aanleiding van een kennismaking met de We Build Bridges op de HR live beurs, heeft Kim ervoor gekozen om samen met de Human Mobility Group op individueel niveau TMA Talentenscans af te laten nemen. De uitkomsten hiervan zijn daarna in een plenaire sessie teruggekoppeld. In aansluiting daarop is er in een aparte bijeenkomst met het MT besproken hoe je met de performancematrix vervolg kunt geven aan de doorontwikkeling van het individu en de teams en welke uitdagingen hierbij komen kijken.
“Als een medewerker zich niet ontwikkelt, dan ontwikkelt het bedrijf zich ook niet. NetDialog zit in een flinke groei, dus de medewerker moet kunnen meegroeien. Je wilt daarom inzicht hebben in de drijfveren en talenten van medewerkers waardoor je in staat bent om je medewerkers effectief te trainen. De meeste ontwikkeling realiseer je met training die aansluit bij talenten. Vandaar dat de TMA Talentenscan voor ons het startpunt is geweest. De Talentenscan dient veel doelen, geeft inzicht vanuit verschillende invalshoeken, laat mensen accelereren en geeft veel energie. Kortom: gemotiveerde medewerkers.”
“Ik werd positief verrast door hoe we dit als team gedaan hebben. De teamsessies waren heel waardevol. Door de inzichten in ieders persoonlijkheid word je je bewust van je eigen drijfveren en die van elkaar. Hoe communiceer je bijvoorbeeld het beste met elkaar? Hoe wordt de ander het liefst aangesproken?”
NetDialog is in de kern een echte techneutenclub dus het was spannend om met de Talentenscans te beginnen. Maar omdat de scan zo mooi in het verlengde ligt van mijn visie ‘van talent naar performance’ en het toewerken naar een lerende organisatie, had ik er veel vertrouwen in. Als HR verantwoordelijke wil ik een stip op de horizon zetten met betrekking tot talent. Ik zoek samen met de managers naar de juiste balans tussen de talenten en competenties van teamleden. Waar voegt het teamlid het meeste waarde toe en hoe kun je mensen in projecten het beste neerzetten? Ik weet nu welke types in ons team zitten en van welke extra drijfveren en talenten we dus nog wat nodig hebben.
Onder onze missie en strategie hangen doelen die per afdeling zijn vertaald naar KPI’s om waarop we kunnen sturen. Vanuit de TMA Teamanalyse zien we welke talenten het meest bijdragen aan wat er nog moet gebeuren om die doelen te bereiken. Zo hebben we, om onze salestargets te behalen, bijvoorbeeld de performance matrix op team- en individueel niveau ingevuld en vervolgens de teamdoelen geformuleerd. Door die combinatie te maken kunnen we effectiever naar teamdoelen werken.
We willen dat de prestatiedoelstellingen aansluiten bij de drijfveren van het individu. Wij kunnen nu beter met elkaar kijken naar hoe we ieders talenten bij de klant kunnen inzetten. Je zoekt soms bewust een andere invalshoek. Je kunt risico’s beheersen en laat medewerkers waarde toevoegen daar waar ze talent voor hebben. Als de talenten aansluiten bij het werk dat iemand uitvoert, kun je sneller de gunfactor bij de klant bereiken. De persoon blijft dan dichtbij zichzelf en dat levert een mooi resultaat op.
“Je wilt inzicht hebben in de drijfveren en talenten van medewerkers waardoor je in staat bent om je medewerkers effectief te trainen.”
Om NetDialog door te laten groeien willen we een lerende omgeving creëren waarin motivatie continu gestimuleerd wordt. Gemotiveerde mensen, dat is waardoor je groeit. Door de inzichten uit de Talentenscans en het geven en ontvangen van feedback kunnen de individuen binnen NetDialog zichzelf continu verbeteren met hun manager als coach en sparringpartner. Vervolgens zullen ook de teams en het management hierin meegaan en NetDialog als geheel naar een hoger plan tillen. Dit kan alleen als je een lerende organisatie bent. Daar zijn we nu nog niet, om daar te komen staat het thema feedback geven en ontvangen op de agenda. Betrokken medewerkers mogen én moeten positief kritisch zijn. Door positief kritisch te zijn naar elkaar toont de medewerker betrokkenheid bij NetDialog en helpt dit elkaar te verbeteren en door te ontwikkelen.
Bron: We Build Bridges
ST. ANTONIUS ZIEKENHUIS en TMA
‘We zien nu hoe gezond het is om meer te investeren in elkaar’
TMA bij WIJeindhoven
Hoe zorg je ervoor dat medewerkers elkaar de juiste spiegel voorhouden?
Performance management met TMA brengt Isala naar een hoger plan.
Isala biedt topklinische- en basiszorg. Om de kwaliteit van zorg voortdurend te verbeteren is de cyclus van evalueren, functioneren en beoordelen, als start van performance management, ingezet. Het begint zodra iemand in dienst komt.
Wil je meer weten over wat wij kunnen betekenen voor jouw organisatie? Dan komen we graag een keer bij je langs. Bel, mail of plan een vrijblijvende afspraak in via ons contactformulier.